Official Calendar

Riki

Official Calendar January 2023

1.januar 2023
H.M. Dronningen afholder nytårskur og -taffel for regeringen, Folketingets formand, repræsentanter for det officielle Danmark og Hoffet. Christian VII's Palæ, Amalienborg, kl. 20.00.

New Years Court and Banquet

1 January 2023, 8 pm

New Year’s levee and banquet for the government and specially-invited guests, Christian VII’s Palace, Amalienborg. Topic

3.januar 2023
H.M. Dronningen afholder nytårskur for Højesteretsdommere, Den Kongelige Livgardes og Gardehusarregimentets Officerskorps. Christian VII's Palæ, Amalienborg, kl. 9.50. Kronprinsparret deltager.

New Years Court at Amalienborg

3 January 2023, 9.50 am

New Year’s levee for the justices of the Supreme Court of Denmark and the officer corps of the Royal Life Guard and the Guard Hussar Regiment. The Crown Prince Couple attends. 

Christian VII's Palace, Amalienborg. Topic

3.januar 2023
H.M. Dronningen afholder nytårskur for det diplomatiske korps. Christiansborg Slot, kl. 11.30. Kronprinsparret deltager.

New Years Court for Diplomatic Corps

3 January 2023, 11.30 am

New Year's levee for the diplomatic corps, The Crown Prince Couple attends. Christiansborg Palace. Topic

4.januar 2023
H.M. Dronningen afholder nytårskur for officerer fra Forsvaret og Beredskabsstyrelsen, I., II. og III. rangklasse samt indbudte repræsentanter for større landsorganisationer og de kongelige protektioner. Christiansborg Slot, kl. 9.30. Kronprinsparret deltager.

New Years Court at Christiansborg

4 January 2023, 9.30 am

New Year’s levee for commanding officers from the Defence and the Danish Emergency Management Agency, the I., II. and III. ranking classes, invited representatives of larger national organizations and royal patronages, Christiansborg Palace. The CP Couple attends. Topic

7.januar 2023
H.K.H. Kronprinsen overværer DR Sportsgalla. MCH Messecenter Herning, Vardevej 1, Herning samt Jyske Bank Boxen, Kaj Zartows Vej 7, Herning, kl. 17.00.

DR Sports Gala 2023

7 January 2023, 5 pm

HRH The Crown Prince attends DR Sports Gala. MCH Messecenter Herning, Vardevej 1, Herning samt Jyske Bank Boxen, Kaj Zartows Vej 7, Herning, Topic

8.januar 2023
D.K.H. Prins Vincent og Prinsesse Josephines fødselsdag.

Twin's 12th Birthday

Birthday  of TRH Prince Vincent and Princess Josephine 

11.januar 2023
H.K.H. Kronprinsessen forestår som protektor uddelingen af Hjerteforeningen og Børnehjertefondens forskningslegater. Hotel d’Angleterre, Kongens Nytorv 4, København, kl. 14.00.

Heart Research Grants

11 January 2023, 2 pm

HRH The Crown Princess, as patron, presents The Heart Association's and The Children's Heart Foundation's research grants. Hotel d’Angleterre, Copenhagen. Topic

12.januar 2023
H.K.H. Kronprinsessens forestår åbningen af Kræftens Bekæmpelses besøgscenter udFORSK. Kræftens Bekæmpelse, Strandboulevarden 49, København, kl. 13.00.

Inauguration of udFORSK

12 January 2023, 1 pm

HRH The Crown Princess attends the opening of the Danish Cancer Society's visitor centre udFORSK. Kræftens Bekæmpelse, Strandboulevarden 49, Copenhagen. Topic

15.januar 2023
H.K.H. Kronprinsessen er rigsforstander i perioden den 15.-16. januar.

Rigsforstander

15-16 January 2023

HRH The Crown Princess is Head of State from 15th to 16th January.

16.januar 2023
H.M. Dronningen, H.K.H. Kronprinsen og H.K.H. Prinsesse Benedikte deltager i Kong Konstantin II af Grækenlands begravelse. Metropolis-katedralen, Athen, Grækenland, kl. 12.00.

changed to

16.januar 2023
H.M. Dronningen, H.K.H. Kronprinsen, H.K.H. Prins Joachim og H.K.H. Prinsesse Benedikte deltager i Kong Konstantin II af Grækenlands begravelse. Metropolis-katedralen, Athen, Grækenland, kl. 12.00.

Funeral of King Konstantin II

16 January 2023, 12 noon

HM The Queen, HRH The Crown Prince, HRH Prince Joachim and HRH Princess Benedikte attend the funeral of King Konstantin II of Greece. Metropolis Cathedral, Athen, Greece. Topic

17.januar 2023
H.K.H. Kronprinsen er regent.

Regent

17 January 2023

HRH The Crown Prince is Regent.

17.januar 2023
H.K.H. Kronprinsen deltager som protektor i den officielle åbning af ”UNESCO-UIA World Capital of Architecture 2023”. Københavns Rådhus, Rådhuspladsen 1, København, kl. 10.00.

UNESCO-UIA World Capital of Architecture

17 January 2023, 10 am

HRH The Crown Prince, as patron, attends the official opening of "UNESCO-UIA World Capital of Architecture 2023". Copenhagen Town Hall, Town Hall Square 1, Copenhagen. Topic

20.januar 2023
H.K.H. Kronprinsen forestår uddelingen af Industriens Fonds Iværksætterpris 2022 ved Danish Tech Challenge Award Show. The Plant Cph, Raffinaderivej 22, København, kl. 14.00.

Danish Tech Challenge Award

20 January 2023, 2pm

HRH The Crown Prince presents the Entrepreneur Award 2022 at Danish Industry's Danish Tech Challenge Award Show. The Plant, Copenhagen.

Unannounced Events

Tuesday, 10 January 2023: CP Mary and The Mary Foundation launch a new initiative to fight loneliness among young people: LIFT.

Friday, 13 January 2023: CP Frederik gives an audience to Noah who presents him with a small tupilak from Greenland and from the Trap family's collection. According to his mother Noah did not make it to the reception of Trap Denmark's 6th publication, the book "Trap Grønland", in November 2022 at the University of Copenhagen, a book of which Crown Prince Frederik is the patron.

Thursday, 26 January 2023: CP Mary gives an audience to CEO Laura Frigenti of Global Partnership for Education (GPE), who spoke about the organisation's work in promoting education in collaboration with other relevant partners.

Sunday, 29 January 2023: CP Frederik watched the handball final between Denmark and France in Stockholm, Sweden. The Danish Men's Handball Team won the third World Cup Gold in a row.

• mls pinned and unpinned this topic

Official Calendar February 2023

2.februar 2023
H.K.H. Kronprinsen forestår åbningen af DM i Skills 2023. Messe C, Vestre Ringvej 101, Fredericia, kl. 9.00.

DC in Skills 2023

2 February 2023, 9 am

HRH The Crown Prince conducts the opening of the Danish Championship in Skills 2023. Messe C, Fredericia. Topic

2.februar 2023
H.K.H. Kronprinsessen er som protektor for Børnehjælpsdagen til stede ved overrækkelsen af Børnehjælpsprisen og Lillebrorprisen. Nationalmuseet, Ny Vestergade 10, København, kl. 10.30.

Children's Aid Foundation's Awards

2 February 2023, 10.30 am

HRH The Crown Princess, as patron of The Childreen's Aid Foundation, attends the presentation of the Children's Aid Award and the Little Brother Award.

The National Museum, Copenhagen. Topic

2.februar 2023
H.K.H. Kronprinsen forestår åbningen af udstillingen ”Kongeskibet Dannebrog”. Koldinghus, Kolding, kl. 13.30.

Exhibition "Royal Yacht Dannebrog"

2 February 2023, 1.30 pm

HRH The Crown Prince opens the exhibition "Kongeskibet Dannebrog" ("The Royal Yacht Dannebrog"). Koldinghus, Kolding. Topic

3.februar 2023
H.K.H. Kronprinsessen forestår overrækkelsen af Women’s Board Award 2023. Nykredit, Kalvebod Brygge 1-3, København, kl. 14.30.

Women's Board Award

3 February 2023, 2.30 pm

HRH The Crown Princess presents the Women's Board Award 2023. Nykredit, Kalvebod Brygge 1-3, Copenhagen. Topic

5.februar 2023

H.K.H. Kronprinsessens fødselsdag.

Birthday of CP Mary

5 February 2023

6.februar 2023

Offentlig audiens på Christiansborg Slot kl. 10.00.

Public Audience

6 February 2023, 10am

CP Frederik held the Public Audience at Christiansborg Palace (Queen Margrethe had to cancel due to back problems).

20.februar 2023

Public Audience

20 February 2023, 10am
Public Audience at Christiansborg Palace.

20.februar 2023
H.K.H. Kronprinsessen forestår uddelingen af Uddannelses- og Forskningsministeriets EliteForsk-priser 2023. Skuespilhuset, Sankt Annæ Pl. 36, København, kl. 14.00.

EliteResearch Awards 2023

20 February 2023, 2pm

HRH The Crown Princess presents the EliteResearch Awards 2023 of the Education and Research Ministry. Theatrehouse, Copenhagen.

21.februar 2023
H.K.H. Kronprinsen er regent i perioden den 21.-25.februar 2023.

Regent

21 - 25 February 2023

21.februar 2023
Statsråd på Christiansborg Slot, kl. 9.30.

State Council

21 February 2023, 9.30am

State Council at Christiansborg Palace.

22.februar 2023
H.K.H. Kronprinsen modtager nye ambassadører fra Malta, Tanzania, Bolivia og Bahrain. Christian VII’s Palæ, Amalienborg, kl. 10.00.

Reception of Ambassadors

22 February 2023, 10am

HRH The Crown Prince receives new ambassadors from Malta, Tanzania, Bolivia and Bahrain. Christian VII's Palais, Amalienborg Palace.

24.februar 2023
Kronprinsparret deltager i Folketingets gudstjeneste i forbindelse med årsdagen for Ruslands invasion af Ukraine. Holmens Kirke, Holmens Kanal 21, København, kl. 10.00.

Memorial Service for War in Ukraine

24 February 2023, 10am
The Crown Prince Couple attend the Parliament's memorial service in connection with the anniversary of Russia's invasion of  Ukraine. Holmens Kirke, Copenhagen.

----------------------------------------------------

26.februar 2023
Kronprinsparret på officielt besøg i Indien den 26. februar til den 1. marts.

Official Visit to India

26 February - 1 March 2023
The Crown Prince Couple pays an official visit to India. Topic

Day 1: Sunday, February 26, Agra

Kronprinsparret besøger Taj Mahal. Agra, Indien, kl. 11.15.

Kronprinsparret besøger Agra Fort. Agra, Indien, kl. 13.45.

Day 1: 26 February 2023, Agra

11.15am: The Crown Prince Couple visit the Taj Mahal in Agra, India.

1.45 pm: The Crown Prince Couple visit Agra Fort in Agra, India.

Topic

Day 2: Monday, February 27

Kronprinsparret deltager i høflighedsmøde med Indiens udenrigsminister H.E. Subrahmanyam Jaishankar. New Delhi, Indien, kl. 10.00.

Kronprinsparret deltager i kransenedlæggelse ved mindesmærket for Mahatma Gandhi. New Delhi, Indien, kl. 10.50.

Kronprinsparret modtages officielt af Indiens vicepræsident H.E. Jagdeep Dhankhar med efterfølgende frokostbanket. New Delhi, Indien, kl. 12.00.

Kronprinsparret åbner sølvudstilling på Nationalmuseet i New Delhi. New Delhi, Indien, kl. 15.15.

Kronprinsparret deltager i Grand Dinner i anledning af det danske erhvervsfremstød i Indien. New Delhi, Indien, kl. 18.30.

Day 2: 27 February 2023, New-Delhi

10 am: The Crown Prince Couple pays a courtesy visit to India's Minister of Foreign Affairs, HE Subrahmanyam Jaishankar.

10.50 am: The Crown Prince Couple attends a wreathlaying ceremony at Mahatma Gandhi's memorial.

12 noon: The Crown Prince Couple is officially revceived by India's Vice President, HE Jagdeep Dhankhar and afterwards attends a lunch banquet.

3.15 pm: The Crown Prince Couple opens a silver exhibition at the National Museum.

6.30 pm: The Crown Prince Couple attends the Grand Dinner in connection with the Danish Business Promotion in India.

Topic

Day 3: Tuesday, February 28

Kronprinsparret deltager i åbningen af det danske erhvervsfremstød ”Partners for Green and Sustainable Progress”. New Delhi, Indien, kl. 9.30.

H.K.H. Kronprinsen deltager i sessioner ved det dansk-indiske erhvervsfremstød ”Partners for Green and Sustainable Progress”. New Delhi, Indien, kl. 11.00.

H.K.H. Kronprinsessen besøger hospital i sin egenskab af protektor for Maternity Foundation. New Delhi, Indien, kl. 11.00.

Kronprinsparret møder de deltagende danske virksomheder. New Delhi, Indien, kl. 14.00.

Kronprinsparret modtages af Indiens præsident H.E. Droupadi Murmu i præsidentpaladset. New Delhi, Indien, kl. 16.15.

Day 3: 28 February 2023, New-Delhi

9.30 am: The Crown Prince Couple attends the opening of the Danish Business Promotion "Partners for Green and Sustainable Progress".

11 am: HRH The Crown Prince attends sessions of the Danish-Indian Business Promotion "Partners for Green and Sustainable Progress".

11 am: HRH The Crown Princess, as patron of Maternity Foundation, visits a hospital.

2 pm: The Crown Prince Couple meets the participating Danish firms.

4.15 pm: The Crown Prince Couple is received by India's President, HE Droupadi Murmu, in in the presidential pqalace.

Topic

Unannounced Events

Wednesday, 1 February 2023: Crown Princess Mary attended the gala premiere of the film adaptation of Stine Pilgaard's novel "Meter i sekundet" at the Imperial cinema in Copenhagen,

Thursday, 2 February 2023: CP Mary attended the final training session of nurses participating in The Mary Foundation's latest initiative Life Without Violence, Parents with children.  She gave a short speech and spoke to the participants. 

Monday, 20 February 2023: CP Frederik, as patron of Red Cross Denmark, was received in front of the national office in Copenhagen by Secretary General of the Red Cross Anders Ladekarl, who informed about the work of the Red Cross in the area and the general situation after the earthquake in Turkey and Syria. In addition, disaster manager Bjarke Skaanning participated through a video connection from Turkey, from where he submitted a situation report. So did the head of state Ravia Harribans, who had been dismissed from the emergency relief work in Syria.

Thursday, 23 February 2023: The Crown Prince Couple visited Queen Margrethe in hospital one day after her back operation. The Queen got up for a short walk and has already started rehabilitation.

Friday, 24 February 2023: CP Frederik visited Rigshospitalet today, where three Ukrainian war veterans, who have been medically evacuated to Denmark, are undergoing rehabilitation.

Saturday, 25 February 2023: On their way to the airport the CP Couple stopped at the hospital and visited Queen Margrethe again.

• 2 weeks later...

Official Calendar March 2023

1.marts 2023
Kronprinsparret på officielt besøg i Indien den 26. februar til den 1. marts.

Official Visit to India

26 February - 1 March 2023

The Crown Prince Couple officially visits India from 26th February to 1st March 2023. Topic

Day 4: March 1, 

H.K.H. Kronprinsen besøger IIT Madras Research Park og deltager i en symbolsk spadestiksceremoni. Chennai, Indien, kl. 10.00.

H.K.H. Kronprinsessen besøger ingeniørvirksomheden Larsen & Toubro. Chennai, Indien, kl. 10.00.

H.K.H. Kronprinsen møder unge iværksættere fra IIT Madras Research Park. Chennai, Indien, kl. 12.15.

H.K.H. Kronprinsessen besøger Grundfos’ hovedkontor i Indien. Chennai, Indien, kl. 12.15.

Kronprinsparret modtages af provinsen Tamil Nadus guvernør H.E. R. N. Ravi. Chennai, Indien, kl. 13.30.

Kronprinsparret deltager i erhvervsfremstødets afslutningsreception. Chennai, Indien, kl. 18.30.

Day 4: 1 March 2023, Chennai

10 am: HRH The Crown Prince visits IIT Madras Research Park and attends a symbolic groundbreaking ceremony.

10 am: HRH The Crown Princess visits Larsen & Toubro.

12.15 noon: HRH The Crown Prince meets young entrepreneurs from IIT Madras Research Park.

12.15: HRH The Crown Princess visits Grundfos' Indian headquarter.

1.30 pm: The Crwon Prince Couple is received by Tamil Nadus' governor, HE R.N. Ravi.

6.30 pm: The Crown Prince Couple attends the Business Promotion's closing reception.

Topic

-----------------------------------------------------

2.marts 2023
H.K.H. Kronprinsen er regent den 2.-10.marts 2023.

Regent

HRH The Crown Prince is Regent from 2nd to 10th March 2023.

3.marts 2023
H.K.H. Kronprinsen modtager nye ambassadører fra Rumænien, Bangladesh, Irland, Jordan og Kosovo. Christian VII’s Palæ, Amalienborg, kl. 10.00.

Audience for Ambassadors

3 March 2023, 10am

HRH The Crown Prince receives new ambassadors from Romania, Bangladesh, Ireland, Jordania and Kosovo. Vhristian VII's Palais, Amalienborg.

6.marts 2023

Public Audience

6 March 2023, 10am

8.marts 2023
H.K.H. Kronprinsen deltager ved den første lagring af CO2 i Nordsøens undergrund. Esbjerg Havn, Dokvej 1B, Esbjerg, kl. 11.50.

Carbon Storage in the North Sea

8 March 2023, 11.50 am

HRH The Crown Prince attends 'First Carbon Storage Event' in the North Sea. Esbjerg Harbour, Dokvej 1B, Esbjerg. Topic

8.marts 2023
H.K.H. Kronprinsessen deltager i Gender Diversity Roundtable i forbindelse med Kvindernes International Kampdag. FN Byen, Marmorvej 51, København, 09.00.

Gender Diversity Roundtable

8 March 2023, 9 am

HRH The Crown Princess attends a Gender Diversity Roundtable meeting in connection with International Women's Day. UN City, Copenhagen. Topic

8.marts 2023
H.K.H. Kronprinsessen deltager i fejringen af Kvindernes Internationale Kampdag. Aalborg Universitet, A.C. Meyers Vænge 15, København, kl. 13.00.

International Women's Day

8 March 2023, 1 pm

HRH The Crown Princess attends the celebration of International Women's Day 2023. Aalborg University, Copenhagen. Topic

9.marts 2023
H.K.H. Kronprinsen modtager statsministeren i forbindelse med ændringer i regeringen i Frederik VIII's Palæ, Amalienborg, kl. 11.00.

Meeting with State Minister

9 March 2023, 11 am

HRH The Crown Prince receives the State Minister in connection with changes in the government. Frederik VIII's Palais, Amalienborg. 

11.marts 2023
H.K.H. Kronprinsen er regent den 11.-15.marts 2023.

Regent

11 - 15 March 2023

14.marts 2023
H.K.H. Kronprinsen deltager i konferencen ”European Robotics Forum”. Konferencecenter Odeon, Odeons Kvarter 1, Odense, kl. 11.00.

European Robotics Forum

14 March 2023, 11 am

HRH The Crown Prince attends the conference "European Robotics Forum". Conference Center Odeon, Odense. Topic

15.marts 2023
H.K.H. Kronprinsen deltager i Urparade ved Den Kongelige Livgarde samt overrækker "Dronningens Ur". Livgardens Kaserne, Gothersgade 100, København, kl. 14.00.

Watch Parade

15 March 2023, 2 pm

HRH The Crown Prince attends the Wathc Parade with The Royal Life Guards and presents the "Queen's Watch". Life Guard's Barracks, Copenhagen. Topic

20.marts 2023
H.K.H. Kronprinsen er regent den 20.-21.marts 2023.

Regent

20 - 21 March 2023

HRH The Crown Prince is Regent from 20th to 21st March.

20.marts 2023

Public Audience

20 March 2023, 10 am

Christiansborg Palace

20.marts 2023
H.K.H. Kronprinsen deltager i reception i forbindelse med værtskabet for Copenhagen Climate Ministerial. Skuespilhuset, København, kl. 18.30.

Climate Ministerial Reception

20 March 2023, 6.30pm

HRH The Crown Prince attends a reception in connection with Copenhagen Climate Ministerial. The Royal Playhouse, Copenhagen. Topic

26.marts 2023
H.K.H. Kronprinsen er regent den 26.-31.marts 2023.

Regent

26-31 March 2023

28.marts 2023
H.K.H. Kronprinsen deltager i indvielsen af den permanente udstilling ”So Danish!”. Dansk Arkitektur Center, Bryghuspladsen 10, København, kl. 14.00.

Exhibition Opening

28 March 2023, 2 pm

HRH The Crown Prince attends opening of the permanent exhibition "So Danish!". Danish Architecture Center, Bryghuspladsen 10, Copenhagen. Topic

Unannounced Events

Monday, 6 March 2023:  HRH  The Crown Prince attended a briefing on Save the Children's work to combat digital violations and abuse of children. Among other things, the patron got an insight into the work of SletDet Rådgivningen and AnmeldDet.

Tuesday, 7 March 2023: CP Mary participated in a round table discussion with the Maternity Foundation and UNFPA as well as other public and private actors. She was briefed on the latest global figures for maternal mortality. Focus of the meeting was on the activities of the Crown Princess Mary Center at Copenhagen University.

Thursday, 9 March 2023: CP Mary was invited by USA's ambassador in Denmark and met Dr. Rafael Reif, former rector of Massachusetts Institute of Technology. Focus of the meeting was on the activities of the Crown Prince Mary Center at Copenhagen University.

Monday, 13 March 2023: The Crown Prince Couple received Denmark's climate ambassador Tomas A. Christensen and Denmark's climate manager Maria Samuelsen at Amalienborg.  At the meeting, the ambassador gave a status on the global climate agenda as well as the Copenhagen Climate Ministerial, which will be held on the 20th. -21. March. Here 50 ministers and leaders from all over the world meet to take the first steps towards the UN climate summit COP28 in December.

Monday, 27 March 2023: CP Mary had two work meetings with WHO and WWF. The focal Point of the meetings was helath promotion and conservation.

Tuesday, 28 March 2023: CP Mary attended a meeting with Crown Princess Mary Center's Advisory Commitee.

Wednesday, 29 march 2023: Crown Princess Mary attended a work meeting with the Director-General of the United Nations Environment Organisation (UNEP), Inger Andersen. UNEP is at the forefront of putting biodiversity and nature protection on the agenda among the UN's 193 member countries. At the meeting, the Crown Princess received, among other things, a briefing on the organization's work for a binding, global agreement on the elimination of plastic pollution, in which Denmark is a major player.

• 1 month later...

Official Calendar April 2023

1.april 2023
H.K.H. Kronprinsen er regent den 1.-15.april 2023.

Regent

1-15 April 2023

2.april 2023
H.K.H. Kronprinsen er til stede ved bispevielse i Odense Domkirke. Klosterbakken 2, Odense.

Consecration in Odense Cathedral

2 April 2023

HRH The Crown Prince attends the consecration of a new bishop in Odense Cathedral. Klosterbakken 2, Odense. Topic

12.april 2023
H.K.H. Kronprinsen modtager Canadas parlamentsformand H.E. Anthony Rota. Frederik VIII’s Palæ, Amalienborg, kl. 14.00.

Audience with Canada's President of Parliament

12 April 2023, 2 pm

HRH The Crown Prince receives Canada's parliament president, HE Anthony Rota, in Frederik VIII's Palais, Amalienborg. 

14.april 2023
H.K.H. Kronprinsessen deltager i åbningen af ”Global Leaders Group event on Antimicrobial Resistance”. Bella Center, Center Blvd. 5, København, kl. 15.00.

Conference Opening

14 April 2023, 3 pm

HRH The Crown Princess attends the opening of ”Global Leaders Group event on Antimicrobial Resistance”. Bella Center, Copenhagen. Topic

16.april 2023
H.M. Dronningen og den kongelige familie viser sig på balkonen. Christian IX’s Palæ, Amalienborg, kl. 12.00.

Queen's Birthday

16 April 2023, 12noon

HM The Queen and The Royal Family appear on the balconies at Christian IX’s Palace, Amalienborg. Topic

------------------------------------

17.april 2023
H.K.H. Kronprinsessen deltager i erhvervsfremstød i Milano den 17. april 2023.

Business Promotion in Milano

17 April 2023
HRH The Crown Princess heads a business promotion tour to Milano, Italy.  Topic

H.K.H. Kronprinsessen forestår åbning af den danske udstilling ”This is Denmark” i forbindelse med Milan Design Week 2023. Milano, Italien, kl. 13.50.

H.K.H. Kronprinsessen deltager i rundbordssamtale ”New European Bauhaus Project - DESIRE, Designing the Irresistible Circular Society” i forbindelse med Milan Design Week 2023. Milano, Italien, kl. 16.00.

H.K.H. Kronprinsessen deltager i middag arrangeret af Creative Denmark i forbindelse med Milan Design Week 2023. Milano, Italien, kl. 20.40.

1.50pm: HRH The Crown Princess conducts the opening of the Danish exhibition "This is Denmark" in connection with Milan Design Week 2023.

4pm: HRH The Crown Princess delivers the opening speech and takes part in the round table discussion under the title “New European Bauhaus Project - DESIRE, Designing the Irresistible Circular Society”, in connection with Milan Design Week 2023.

8.40pm: HRH The Crown Princess attends a dinner arranged by Creative Denmark in connection with Milan Design Week 2023.

----------------------------------------------------------

19.april 2023
H.K.H. Kronprinsen besøger de danske soldater i Camp Valdemar. Letland.

Visit to Camp Valdemar

19 April 2023

HRH The Crown Prince visits Danish soldiers in Camp Valdemar, Latvia. Topic

21.april 2023
H.K.H. Prinsesse Isabellas fødselsdag.

Isabella's Birthday

21 April 2023

16th birthday of HRH Princess Isabella. Topic

22.april 2023
H.K.H. Kronprinsen deltager i Colours Parade Ceremony ved 4th Battalion, The Princess of Wales’ Royal Regiment. London, England, kl. 08.00.

Colours Parade in London

22 April 2023, 8 am

HRH The Crown Prince attends a Colours Parade Ceremony with the 4th Battalion, The Princess of Wales' Royal Regiment. London, England. Topic

------------------------------------------------------------------

23.april 2023
H.K.H. Kronprinsessen besøger østaterne Vanuatu og Fiji samt Australien den 23.-28. april 2023.

Visit to Vanuatu, Fiji and Australia

23-28 April 2023
HRH The Crown Princess visits the islands states Vanuatu and Fiji as well as Australia from 23th to 28th April 2023. Topic

23.april 2023, Vanuatu
Kronprinsessen modtager sammen med minister for udviklingssamarbejde og global klimapolitik Dan Jørgensen en briefing om den aktuelle politiske situation på Vanuatu, Fiji og i regionen af EU’s delegation i Stillehavsregionen.
H.K.H. Kronprinsessen besøger lokalsamfundet Pele Island. Vanuatu.
H.K.H. Kronprinsessen deltager i møde med Vanuatus minister for klimaforandringer. Vanuatu.

Topic

24.april 2023, Vanuatu
Sammen med minister for udviklingssamarbejde og global klimapolitik Dan Jørgensen modtages Kronprinsessen officielt af Vanuatus regering i hovedstaden Port Vila.
Kronprinsessen besøger lokalsamfundet Etas, hvor hjælpeorganisationen ADRA med støtte fra EU har iværksat en række initiativer for kvinder i et af Vanuatus mest udsatte områder. Under besøget vil Kronprinsessen også få indblik i, hvordan man arbejder for at genopbygge samfundet efter de to cykloner, der ramte området i begyndelsen af marts.
Kronprinsessen deltager sammen med minister for udviklingssamarbejde og global klimapolitik Dan Jørgensen i en officiel frokost med Vanuatus regering.
Kronprinsessen deltager sammen med minister for udviklingssamarbejde og global klimapolitik Dan Jørgensen i klimaarrangement på University of the South Pacific, hvor Kronprinsessen vil holde tale og deltage i samtaler med universitetets studerende.

Topic 

25.april 2023, Fiji
Kronprinsessen modtages sammen med minister for udviklingssamarbejde og global klimapolitik Dan Jørgensen og eksekutivdirektør for FN’s Befolkningsfond UNFPA Natalia Kanem med en traditionel velkomstceremoni i Fijis hovedstad Suva. 
Kronprinsessen deltager sammen med minister for udviklingssamarbejde og global klimapolitik Dan Jørgensen og eksekutivdirektør for FN’s Befolkningsfond UNFPA Natalia Kanem i et møde med Fijis Præsident H.E. Ratu Wiliame Maivalili Katonivere.
Kronprinsessen besøger sammen med minister for udviklingssamarbejde og global klimapolitik Dan Jørgensen og eksekutivdirektør for UNFPA Natalia Kanem teltlandsbyen Nabavatu på Fijis næststørste ø Vanua Levu. Teltlandsbyen huser internt fordrevne i kølvandet på den cyklon, der ramte Fiji i 2020. Besøget fokuserer på konsekvenser af klimaforandringer og UNFPA’s arbejde for at sikre seksuel og reproduktiv sundhed og rettigheder for piger og kvinder i humanitære kriser.

Kronprinsessen deltager sammen med minister for udviklingssamarbejde og global klimapolitik Dan Jørgensen og eksekutivdirektør for UNFPA Natalia Kanem i en reception og middag med Fijis Præsident og premierminister i hovedstaden Suva.

Topic

26.april 2023, Fiji
Kronprinsessen deltager sammen med minister for udviklingssamarbejde og global klimapolitik Dan Jørgensen i et møde med Fijis premierminister H.E. Sitiveni L. Rabuka.
Kronprinsessen deltager sammen med minister for udviklingssamarbejde og global klimapolitik Dan Jørgensen i en sejltur med det traditionelle sejlskib ”Uto Ni Yalo”. Ombord er repræsentanter fra The Pacific Community (SPC).
Kronprinsessen besøger sammen med eksekutivdirektør for UNFPA Natalia Kanem hovedkontoret for organisationen ”Fiji Disabled Peoples Federation”, hvor Kronprinsessen vil få indblik i UNFPAs og handicaporganisationers arbejde for sårbare personer med handicap. Kronprinsessen vil blandt andet medvirke ved overrækkelsen af ”diginity kits”, som er hjælpepakker udviklet særligt til personer med handicap i forbindelse med humanitære kriser.
Kronprinsessen holder tale ved et arrangement om alliancen BOGA (Beyond Oil and Gas Alliance), hvor minister for udviklingssamarbejde og global klimapolitik Dan Jørgensen også deltager. Arrangementet samler højtstående repræsentanter fra Stillehavsnationerne til en drøftelse af regionens rolle i forbindelse med BOGAs vision om udfasning af olie- og gasproduktion.
Kronprinsessen deltager sammen med minister for udviklingssamarbejde og global klimapolitik Dan Jørgensen i en dialog med studerende fra Stillehavsregionen om klimadagsordenen og om inddragelse af unge i denne dagsorden.

Topic

27.april 2023, Fiji
Kronprinsessen besøger sammen med minister for udviklingssamarbejde og global klimapolitik Dan Jørgensen træningscentret Blackrock, hvor Fijis styrker trænes, inden de udsendes i FNs fredsbevarende missioner. Centret bistår også med indsatser i forbindelse med humanitære kriser.

Topic  

28.april 2023, Sydney, Australia
Kronprinsessen deltager i en cykeltur på en af Sydneys cykelstier, som er inspireret af Copenhagen Bike Lanes. Danmark støtter op om Sydneys strategi for en mere cykelvenlig og bæredygtig by, og den danske arkitekt- og byplanlægningsvirksomhed Gehl Architects har blandt andet været involveret i byrådets udviklingsplan ”Sustainable Sydney 2030”.
Kronprinsessen deltager sammen med minister for udviklingssamarbejde og global klimapolitik Dan Jørgensen i en rundbordssamtale med danske virksomheder, som arbejder inden for den grønne omstilling i Australien.
Kronprinsessen besøger sammen med minister for udviklingssamarbejde og global klimapolitik Dan Jørgensen den bæredygtige skyskraber Quay Quarter Tower, som er designet af det danske arkitektfirma 3XN.

Topic

-----------------------------------------------------------------

24.april 2023

Public Audience
24 April 2023, 10am

25.april 2023
Statsråd på Christiansborg Slot, kl. 09.30.

State Council
25 April 2023, 9.30am
State Council at Chrsitiansborg Palace.

26.april 2023
H.K.H. Kronprinsen deltager i åbningen af Company Programme – DM i Entreprenørskab. Dansk Industri, Industriens Hus, H.C. Andersens Boulevard 18, København, kl. 09.00.

DC in Entrepreneurship

26 April 2023, 9 am

HRH The Crown Prince attends the opening of Company Programme - Danish Championships in Entrepreneurship. Confederation of Danish Industry, House of Industry, Copenhagen. Topic

26.april 2023
H.K.H. Kronprinsen deltager i rundtur på udstillingen WindEurope 2023. Bella Center, Center Blvd. 5, København, kl. 10.30.

WindEurope2023
26 April 2023, 10.30 am

HRH The Crown Prince makes a tour through the WindEurope 2023 exhibition. Bella Center, Center Blvd. 5, Copenhagen. Topic

28.april 2023
H.K.H. Kronprinsen deltager i DTU Årsfest 2023. DTU, Anker Engelunds Vej 1, Kongens Lyngby, kl. 17.00.

DTU Commemoration Day

28 April 2023, 5 pm

HRH The Crown Prince attends, DTU (Technical University of Denmark) Commemoration Day 2023. DTU, Kongens Lyngby. Topic

30.april 2023
H.K.H. Kronprinsessen overværer festgudstjeneste i anledning af 75-året for kvinders ordination til præsteembedet. Vor Frue Kirke, Nørregade 8, København, kl. 10.00.

75 Years of Female Priests

30 April 2023, 10 am

HRH The Crown Princess attends a celebratory service marking the 75th anniversary of the ordination of female pastors in the Evangelical-Lutheran Church in Denmark. Church of Our Lady, Copenhagen Cathedral. Topic

Unannounced Events

Wednesday, 12 April 2023: CP Frederik received acting vice chairman of the European Commission Margrethe Vestager in Frederik VIII's Palace in Amalienborg. At the meeting Margrethe Vestager briefed on the commission's work with the digital transformation in Europe.

Wednesday, 26 April 2023: CP Frederik attended a Post Malone concert in the evening.

Saturday, 29 April 2023: CP Frederik was visited by a veterans' reconnaissance regiment of the Guard Hussars.

Official Calendar May 2023

1.maj 2023

Public Audience
1 May 2023, 10 am
CP Frederik held the public audience at Christiansborg Palace.

2.maj 2023
H.K.H. Kronprinsessen deltager i ”The Womenomics Nordic DE&I Conference”. Østre Gasværk Teater, Morten Grundwalds Plads 1, København, kl. 13.50.

Womenomics Conference
2 May 2023, 1.50 pm
HRH The Crown Princess attends "The Womenomics Nordic DE&I Confernce". Østre Gasværk Teater, Morten Grundwalds Plads 1, Copenhagen. Topic

3.maj 2023
H.K.H. Kronprinsessen deltager i overrækkelse af legater fra The Crown Princess Mary Scholarship. Københavns Universitet, Nørregade 10, København, kl. 14.00.

The Crown Princess Mary Scholarship

3 May 2023, 2pm

HRH The Crown Princess attends the presentation of grants from The Crown Princess Mary Scholarship. Copenhagen University, Nørregade 10. Topic

4.maj 2023
H.K.H. Kronprinsessen afholder Mary Fondens præsidiemøde. Frederik VIII’s Palæ, Amalienborg, kl. 11.00.

Mary Foundation's Presidium Meeting

4 May 2023, 11 am

HRH The Crown Princess holds a Mary Foundation's presidium meeting. Frederik VIII's Palais, Amalienborg Palace. Topic

4.maj 2023
H.K.H. Kronprinsessen deltager i 4. maj-parade ved Hærhjemmeværnsdistrikt København. Kastellet, København, kl. 19.00.

Home Guard Parade

4 May 2023, 7 pm

HRH The Crown Princess participates in a 4th May-parade with the Home Guard district Copenhagen. The Citadel, Copenhagen. Topic

6.maj 2023
Kronprinsparret deltager i kroningen af D.M. Kong Charles 3. og Dronning Camilla af Storbritannien. Westminster Abbey, London, Storbritannien.

Coronation in the UK
6 May 2023
The Crown Prince Couple attends the coronation of TM King Charles III. and Queen Camilla of Great Britain in Westminster Abbey, London. Topic

7.maj 2023
H.K.H. Kronprinsen deltager som protektor for DenmarkBridge i foreningens CEO Summit den 7.– 9. maj. San Fransisco, USA.

DenmarkBridge CEO summit in USA
7-9 May 2023
HRH The Crown Prince, as patron of DenmarkBridge, attends the orgnaisatiopn's CEO Summit in San Francisco, USA. Topic

8.maj 2023
H.K.H. Kronprinsessen deltager i åbningen af børnekulturtopmødet ”Children Need Arts – Global Summit”. Skuespilhuset, Sankt Annæ Pl. 36, København, kl. 9.20.

Children Need Arts Summit

8 May 2023, 9.20 am

HRH The Crown Princess attends opening of the ”Children Need Arts – Global Summit”. The Playhouse, Copenhagen. Topic

8.maj 2023
H.K.H. Kronprinsessen aflægger besøg på Dagcenter Christianehøj. Christianehøj 193-195, Søborg, kl. 13.30.

Visit to Daycare Center

8 May 2023, 1.30 pm

HRH The Crown Princess visits the day care centre Christianehøj. Christianehøj 193-195, Søborg. Topic

11.maj 2023
H.K.H. Kronprinsen forestår medaljeoverrækkelse ved Veterinærskolens 250-års jubilæum. Københavns Universitet, Frederiksberg Campus, Bülowsvej 17, Frederiksberg, kl. 9.00.

250th Jubilee of Veterinary School

11 May 2023, 9 am

HRH The Crown Prince presents medals at Veterinary School's 250th jubilee. University of Copenhagen, Frederiksberg Campus. Topic

11.maj 2023
H.K.H. Kronprinsessen deltager i konference med Mary Fonden. Odeon, Odeons Kvarter 1, Odense, kl. 9.55.

Mary Foundation Conference

11 May 2023, 9.55 am

HRH The Crown Princess attends a conference with The Mary Foundation. Odeon, Odeons Kvarter 1, Odense. Topic

11.maj 2023
H.K.H. Kronprinsen deltager som protektor for Food Nation i konferencen ”Agri-Food & Climate Circle”. Crowne Plaza Copenhagen Towers, Ørestads Boulevard 116, København, kl. 15.00.

Agri-Food & Climate Circle Conference

11 May 2023, 3 pm

HRH The Crown Prince, as patron of Food Nation Denmark, attends the conference ”Agri-Food & Climate Circle”. Crown Plaza Copenhagen Towers, Copenhagen. Topic

14.maj 2023
H.K.H. Kronprinsessen overværer som protektor for DR Pigekoret koncerten ”DR Pigekoret +”. DR Koncerthuset, Ørestads Boulevard 13, København, kl. 19.40.

DR Girls' Choir +

14 May 2023, 7.40 pm

HRH The Crown Princess attends, as patron, Danish National Girls´ Choir concert ”DR Pigekoret +”. DR Concert Hall, Ørestads Boulevard 13, Copenhagen. Topic

15.maj 2023
H.M. Dronningen og H.K.H. Kronprinsen modtager Tjekkiets præsident Petr Pavel. Christian IX’s Palæ, Amalienborg, kl. 11.30.

Audience with President of Czech Republic

15 May 2023, 11.30 am

HM The Queen and HRH The Crown Prince receive the President of the Czech Republic, Petr Pavel, in Christian IX's Palais, Amalienborg Palace.

17.maj 2023
H.K.H. Kronprinsessen aflægger som protektor for WWF Verdensnaturfonden besøg ved et naturgaveprojekt. Geding-Kasted Mose, Tovhøjvej, Tilst, kl. 10.00.

WWF Nature Gift Project

17 May 2023, 10 am

HRH The Crown Princess, as patron of WWF World Wild Life Fund, visits a nature gift project. Geding-Kasted Mose, Tilst. Topic

17.maj 2023
H.K.H. Kronprinsessen forestår genåbningen af Museum Ovartaci. Oluf Palmes Allé 11, Aarhus, kl. 13.00.

Reopening of Museum Ovartaci

17 May 2023, 1 pm

HRH The Crown Princess attends the reopening of Museum Ovartaci. Oluf Palmes Allé 11, Aarhus. Topic

18.maj 2023
H.E. Greve Henrik konfirmeres i Frederikskirken – Den Danske Kirke i Paris. Kl. 11.00.

Count Henrik's Confirmation in Paris

18 May 2023, 11am
HE Count Henrik celebrates his confirmation in The Danish Church in Paris. Topic

22.maj 2023

Public Audience

22 May 2023, 10 am, at Christiansborg Palace

22.maj 2023
H.K.H. Kronprinsen deltager i formidlingsprojektet Rumrejsen 2023’s kick-off arrangement. Dansk Industri, H.C. Andersens Boulevard 18, København, kl. 14.00.

Project Space Travel 2023

23 May 2023, 2 pm

HRH The Crown Prince attends the Kick-off event for Project Space Travel 2023 and the Huginn mission. Confederation of Danish industry, Copenhagen. Topic

23.maj 2023
H.K.H. Kronprinsen deltager i konference ved Kronprins Frederiks Center for Offentlig Ledelse. Scandic Falkoner, Falkoner Allé 9, Frederiksberg, kl. 08.45.

Conference with CP Frederik Center

23 May 2023, 8.45 am

HRH The Crown Prince attends the conference 'Management as a solution - locally, nationally and globally' at the 'Crown Prince Frederik Center for Public Leadership'. Scandic Falkoner, Frederiksberg.Topic

-------------------------------------------------------------

24.-25.maj 2023
H.K.H. Kronprinsen besøger Niamey i Niger

Visit to Niamey in Niger

24 - 25 May 2023
HRH The Crown Prince visits Niamey in Niger. 

24.maj 2023
H.K.H. Kronprinsen deltager sammen med minister for udviklingssamarbejde og global klimapolitik Dan Jørgensen i møde med Nigers Præsident H.E. Mohamed Bazoum og udenrigsminister H.E. Hassoumi Massaoudou. Niamey, Niger, kl. 17.00.

Meeting with Niger's President

24 May 2023, 5pm

HRH The Crown Prince,  together with Minister for Development Cooperation and Global Climate Policy Dan Jørgensen, participates in a meeting with Niger's President H.E. Mohamed Bazoum and Minister of Foreign Affairs H.E. Hassoumi Massoudou in Niamey, Niger. Topic

25.maj 2023

H.K.H. Kronprinsen deltager sammen med minister for udviklingssamarbejde og global klimapolitik Dan Jørgensen og UNICEF i skolebesøg på to afdelinger af skolen Pays-Bas I og II. Skolen har modtaget dansk støtte til at genopføre bygninger efter en voldsom brand. Derudover har Danmark støttet opførelsen af latriner og solceller på skolerne. Niamey, Niger, kl. 9.00.

H.K.H. Kronprinsen besøger sammen med minister for udviklingssamarbejde og global klimapolitik Dan Jørgensen den grønne virksomhed Groupe Malayka, som Danmark har støttet gennem et tidligere landeprogram. Under besøget er der fokus på bæredygtighed, ligestilling og iværksætteri. Niamey, Niger, kl. 10.45.

H.K.H. Kronprinsen deltager sammen med minister for udviklingssamarbejde og global klimapolitik Dan Jørgensen og Red Barnet i møde med unge fra projektet Gallery Taweydo med fokus på inddragelse, klimaforandringer og uddannelse. Niamey, Niger, kl. 13.45.

H.K.H. Kronprinsen besøger sammen med minister for udviklingssamarbejde og global klimapolitik Dan Jørgensen Nationalgardens Uddannelsescenter og overværer træningen af styrkerne. Besøget, som er arrangeret af EUCAP, har fokus på sikkerhed, stabilisering og menneskerettigheder. Niamey, Niger kl. 15.30.

H.K.H. Kronprinsen deltager sammen med minister for udviklingssamarbejde og global klimapolitik Dan Jørgensen i sejltur på Nigerfloden i Gendarmeriets både. Med på sejlturen er også repræsentanter fra Nigers miljøministerium. Under sejlturen vil der være fokus på klimaforandringers påvirkning af floden og Niger. Niamey, Niger, kl. 17.30.

H.K.H. Kronprinsen deltager sammen med minister for udviklingssamarbejde og global klimapolitik Dan Jørgensen i cocktail dinatoire med Nigers regering, samarbejdspartnere samt medlemmer af det diplomatiske korps. Niamey, Niger, kl.19.30.

-------------------------------------------------------------

26.maj 2023
H.K.H. Kronprinsens fødselsdag.

CP Frederik's Birthday

26 May 2023

29.maj 2023
Kronprinsparret deltager i Royal Run.

Royal Run 2023

29 May 2023

The Crwon Prince Couplw participates in Royal Run 2023. Topic

30.maj 2023
H.K.H. Kronprinsessen deltager i SRSR (Seksuel og Reproduktiv Sundhed og Rettigheder) netværksmøde. Christiansborg Slot, kl. 14.30.

Network Meeting

30 May 2023, 2.30 pm

HRH The Crown Princess attends Danish Parliament's SRHR Network meeting at Christiansborg Palace. Topic

Unannounced Events

Friday, 5 May 2023: The CP Couple attends a pre-coronation reception in Buckingham Palace and afterwards a dinner in an exclusive London club. Topic

Tuesday, 16 May 2023: Early in the morning CP Frederik arrives in Bornholm on the royal yacht Dannebrog and participates in the premiere of the traditional Bornholm Buck Hunt. Dannebrog left Bornholm late on Wednesday, 17 May 2023.

• 4 weeks later...

Official Calendar June 2023

1.juni 2023
Kronprinsparret deltager i H.K.H. Kronprinsen af Jordan og frøken Rajwa Khalid Alseifs bryllup. Amman, Jordan.

Wedding in Jordan

1 June 2023

The Crown Prince Couple attends the wedding of HRH The Crown Prince of Jordan and Miss Rajwa Khalid Alseif in Amman, Jordan. Topic

6.juni 2023
H.K.H. Kronprinsen forestår overrækkelse af ”The Brain Prize 2023” og deltager i efterfølgende middag. Villa Copenhagen, Tietgensgade 35-39, København, kl. 17.30.

The Brain Prize 2023

6 June 2023, 5.30 pm

HRH The Crown Prince presents ”The Brain Prize 2023” and attends the subsequent dinner. Villa Copenhagen, Tietgensgade 35-39, Copenhagen. Topic

7.juni 2023
H.K.H. Kronprinsessen deltager i rejsegilde for Mary Elizabeths Hospital. Rigshospitalet, Henrik Harpestrengsvej, København, kl. 15.00.

Mary Elizabeth's Hospital

7 June 2023, 3pm

HRH The Crown Princess attends the topping-out ceremony for Mary Elizabeth's Hospital. Rigshospitalet, Copenhagen. Topic

10.juni 2023
H.K.H. Kronprinsen deltager i indvielse af Høje-Taastrup Kommunes nye rådhus. Rådhusstræde 1, Taastrup, kl. 13.00.

Inauguration of Town Hall

10 June 2023, 1pm

HRH The Crown Prince attends the inauguration of Høje-Taastrup Municipality's new town hall. Rådhusstræde 1, Taastrup. Topic

13.juni 2023
Statsråd på Christiansborg Slot, kl. 9.30.

State Council

13 June 2023, 9.30am

State Council at Christiansborg Palace

14.juni 2023
H.K.H. Kronprinsen er til stede ved Skole OL finalen. Den Internationale Skole, Skolevej 24, Billund, kl. 9.00.

School Olympics Finals

14 June 2023, 9 am

HRH The Crown Prince attends the 2023 School Olympics finals. The International School, Billund. Topic

14.juni 2023
Kronprinsparret deltager i officiel middag i anledning af mødet for Danmarks honorære konsuler. Operaen, Ekvipagemestervej 10, København, kl. 18.30.

Dinner for Honorary Consuls

14 June 2023, 6.30 pm

The Crown Prince Couple attends an official dinner on the occasion of the meeting of Denmark's honorary consuls. The Opera, Copenhagen. Topic

---------------------------------------

15.-16.juni 2023
D.M. Kong Harald og Dronning Sonja af Norge besøger Danmark den 15.-16. juni 2023.

Official Visit from Norway

15-16 June 2023

TM King Harald and Queen Sonja of Norway pay an official visit to Denmark from June 15 to June 16, 2023. Topic

15.juni 2023
Kronprinsparret deltager sammen med D.M. Kong Harald og Dronning Sonja af Norge i en erhvervskonference i Dansk Industri. Industriens Hus, H. C. Andersens Boulevard 18, København, kl. 14.00.

H.M. Dronningen er vært ved en festmiddag til ære for D.M. Kong Harald og Dronning Sonja af Norge. Kronprinsparret deltager. Christian VII’s Palæ, Amalienborg, kl. 20.00.

15 June 2023

2pm: The Croown Prince Couple, together with TM King Harald and Queen Sonja of Norway, attend a buisness conference of Danish Industry in DI's House, Copenhagen. 

8 pm: HM The Queen hosts a gala banquet in honor of TM King Harald and Queen Sonja of Norway. The CP Couple attends. Christian VII's Palais, Amalienborg Palace.

16.juni 2023
Kronprinsparret ankommer sammen med D.M. Kong Harald og Dronning Sonja af Norge til Aarhus. Havnepladsen, Aarhus, kl. 10.00.

Kronprinsparret deltager sammen med D.M. Kong Harald og Dronning Sonja af Norge i en erhvervskonference på DOKK1. Hack Kampmanns Plads 2, Aarhus, kl. 10.15.

Kronprinsparret deltager sammen med D.M. Kong Harald og Dronning Sonja af Norge i møde med norske studerende. Havnepladsen, Aarhus, kl. 11.10.

Kronprinsparret deltager sammen med D.M. Kong Harald og Dronning Sonja af Norge i en officiel frokost på Aarhus Rådhus. Aarhus, kl. 12.30.

Kronprinsparret deltager sammen med D.M. Kong Harald og Dronning Sonja af Norge i litteraturfestivalen LiteratureXchange på DOKK1. Hack Kampmanns Plads 2, Aarhus, kl. 14.30.

D.M. Kong Harald og Dronning Sonja af Norge er værter ved en reception på Kongeskibet Norge. Kronprinsparret deltager. Havnepladsen, Aarhus, kl. 18.00.

16 June 2023

10 am: The Crown Prince Couple [on the royal yacht Dannebrog] together with King Harald and Queen Sonja of Norway [on the royal yacht Norge] arrive in Aarhus.

10.15 am: The CP Couple and the Regent Couple of Norway attend a business conference at DOKK1, Aarhus.

11.10 am: Meeting with Norwegian students in Denmark.

12.30 am: Official Lunch at Aarhus Town Hall.

2.30 pm: Literature Festival "LiteraturXchange" in DOKK1.

6 pm: TM King Harald and Queen Sonja of Norway host a reception on the royal yacht Norge. The CP Couple attends.

-----------------------------------------------

19.juni 2023
H.K.H. Kronprinsen overrækker legater fra Crown Prince Frederik Fund. Frederik VIII’s Palæ, Amalienborg, kl. 14.00.

CP Frederik Fund's Scholarships

19 June 2023, 2 pm

HRH the Crown Prince presents scholarships from The Crown Prince Frederik Fund. Frederik VIII Palace, Amalienborg. Topic

27.juni 2023

H.K.H. Kronprinsessen deltager som protektor for Global Fashion Agenda i ”Global Fashion Summit: Copenhagen Edition 2023”. DR Koncerthuset, Ørestads Blvd. 13, København, kl. 08.50.

Global Fashion Summit 2023

27 June 2023, 8.50 am

HRH The Crown Princess, as patron for Global Fashion Agenda, attends the "Global Fashion Summit: Copenhagen Edition 2023” . DR Concert Hall, Copenhagen. Topic

30.juni 2023
H.K.H. Kronprinsen deltager i chefskifteparade ved Specialoperationskommandoen. Flyvestation Aalborg, Thisted Landevej 53, Vadum, kl. 9.15.

Change of Command Parade

30 June 2023, 9.15 am

HRH The Crown Prince attends a change of command parade with the Special Operations Command. Aalborg Air Base, Vadum. Topic

• 1 month later...
  • 4 weeks later...

Official Calendar August 2023

9.august 2023
H.K.H. Kronprinsen deltager i ”Crossing the Interdisciplinary Boundaries of Physics’ Scientific Part”. Novo Nordisk Fonden, Tuborg Havnevej 19, Hellerup.

Science Conference
9 August 2023, [2 pm]
HRH The Crown Prince attends the [Niels Bohr Institute's Centennial ] Conference "Crossing the Interdisciplinary Boundaries of Physics' Scientific Part". Novo Nordisk Foundation, Hellrup. Topic

10.-24.august 2023
H.K.H. Kronprinsen er regent.

Regent
10 - 24 August 2023

13.august 2023
Kronprinsparret deltager i fejring af Christiansfelds 250-års byjubilæum. Christiansfeld, kl. 10.15.

250th Town-Jubilee of Christiansfeld

13 August 2023, 10.15 am

The Crown Prince Couple attends the celebration of Christiansfeld's 250 years-town jubilee. Topic

14.august 2023
H.K.H. Kronprinsessen deltager i pakning af Mary Fonden og Ole Kirk’s Fonds rygsække til børn på krisecentre. LEGO Charity, Kløvermarken 12, Billund, kl. 10.40.

Mary Foundation's Backpacks

14 August 2023, 10.40 am

HRH The Crown Princess participates in the packing of The Mary Foundation's and Ole Kirk Foundation's backpacks for children at crisis centres.

Lego Charity, Billund. Topic

18.august 2023
H.K.H. Kronprinsen aflægger besøg ved Det Nationale Elite Træningscenter (badminton). Brøndby Hallen, Brøndby Stadion 20, Brøndby, kl. 9.30.

Visit to National Elite Training Center

18 August 2023, 9.30 am

HRH The Crown Prince visits the National Elite Training Center (badminton). Brøndby Hallen, Brøndby Stadion 20, Brøndby, Topic

18.august 2023
H.K.H. Kronprinsessen deltager i indvielse af det nye Skolecenter Jetsmark. Skolecenter Jetsmark, Skolegade 4, Kaas, Pandrup, kl. 12.15.

Inauguration of School Center

18 August 2023, 12.15 pm

HRH The Crown Princess attends the inauguration of the new School Center Jetsmark. School center Jetsmark, Skolegade 4, Kaas, Pandrup, at 12.15. Topic

18.august 2023
H.K.H. Kronprinsessen deltager i indvielse af Skudestien. Tornby Klitplantage, Hirtshals, kl. 14.30.

Inauguration of Skudestien

18 August 2023, 2.30 pm

HRH The Crown Princess attends the inauguration of Skudestien [hiking trail]. Tornby Klitplantage, Hirtshals. Topic

20.august 2023
H.K.H. Kronprinsessen deltager i officiel modtagelse af H.E. Ukraines Præsident Volodymyr Zelenskyy og førstedame Olena Volodymyrivna Zelenska. Fighter Wing Skrydstrup, Vojens, kl. 16.20.

Arrival of Ukrainian President

20 August 2023, 4.20 pm

HRH The Crown Princess participates in the official reception of the Ukrainian Presidential couple, H.E. Volodymyr Zelensky and First Lady Olena Volodymyrivna Zelenska. Topic

20.august 2023
H.K.H. Kronprinsessen deltager i dansk-ukrainsk aftengudstjeneste, Haderslev Domkirke, Domkirkepladsen 3, 6100 Haderslev, kl. 16.30.

Danish-Ukrainian Evening Service

20 August 2023, 4.30 pm

HRH The Crown Princess [& The First Lady of Ukraine] attends a Danish-Ukrainian evening service in Haderslev Cathedral, Domkirkepladsen 3, Haderslev. Topic

21.august 2023
H.M. Dronningen modtager H.E. Ukraines Præsident Volodymyr Zelenskyy og førstedame Olena Volodymyrivna Zelenska. Christiansborg Slot. Kronprinsparret vil også være til stede.

Reception of Ukrainian President

21 August 2023

HM The Queen receives the President of Ukraine H.E. Volodymyr Zelenskyy and First Lady Olena Volodymyrivna Zelenska. Christiansborg Palace.

The Crown Prince Couple will also be present. Topic

21.august 2023H.M. Dronningen er vært ved en frokost i anledning af det officielle besøg af H.E. Ukraines Præsident Volodymyr Zelensky og førstedame Olena Volodymyrivna Zelenska. Christiansborg Slot. Kronprinsparret vil også være til stede.

Official Luncheon

21 August 2023

HM The Queen hosts a luncheon in Christiansborg Palace on the occasion of the official visit of the President of Ukraine H.E. Volodymyr Zelensky and First Lady Olena Volodymyrivna Zelenska. The Crown Prince Couple will also be present. Topic

21.august 2023

Public Audience

21 August 2023, 10 am

Public Audience at Christiansborg Palace

22.august 2023
H.K.H. Kronprinsessen deltager som protektor for Det Nationale Sorgcenter i indvielse af nyt sorgcenter. Flegborg 6, Vejle, kl. 13.00.

Inauguration of Grief Center

22 August 2023, 1 pm

HRH The Crown Princess, as patron for The Danish National Center for Grief, attends the inauguration of a new grief center Flegborg 6, Vejle. Topic

25.august 2023
H.K.H. Kronprinsen er vært ved HRH Crown Prince Frederik International Business Awards. Frederik VIII's Palæ, Amalienborg, kl. 10.00.

HRH CP Frederik International Business Award

25 August 2023, 10 am

HRH The Crown Prince hosts the 'HRH Crown Prince Frederik International Business Awards'. Frederik VIII Palace, Amalienborg. Topic

27.august 2023

H.K.H. Kronprinsen er som protektor til stede ved finaledagen i VM i Badminton 2023. Royal Arena, Hannemanns Allé 18-20, København.

Badminton World Championships

27 August 2023

HRH The Crown Prince, as patron of the Badminton World Championships 2023, attends the finals day. Royal Arena, Copenhagen. Topic

29.august 2023
H.K.H. Kronprinsessen besøger, sammen med Mary Fonden, Gladsaxe Tennisklub for at sætte fokus på Antibulli Tennis. Gladsaxe Tennisklub, Gladsaxevej 200, Søborg. Kl. 16.00.

Antibulli Tennis

29 August 2023, 4 pm

HRH The Crown Princess, together with the Mary Foundation, visits Gladsaxe Tennis Club to put focus on Antibulli Tennis. Gladsaxevej 200, Søborg. Topic

• 1 month later...

Official Calendar September 2023

2.september 2023
H.K.H. Kronprinsen deltager i Ungdommens Røde Kors' 100-års fødselsdag. ALCHEMIST, Refshalevej 173C, København. Kl. 11.45.

Centenary of Danish Red Cross Youth

2 September 2023, 11.45 am

HRH The Crown Prince attends the Danish Red Cross Youth's 100 years-birthday. ALCHEMIST, Refshalevej 173C, Copenhagen. Topic

4.september 2023
H.K.H. Kronprinsen deltager i åbningen af Naturens Uge 2023. Naturcenter Amager Strand, Øresundsstien 7, København. Kl. 11.00.

Nature's Week 2023

4 September 2023, 11 am

HRH The Crown Prince attends the opening of Nature's Week 2023 . Natur Center Amager Strand, Copenhagen. Topic

5.september 2023
Kronprinsparret deltager i aktiviteter i forbindelse med Flagdag for Danmarks udsendte. På Kastellet, i Holmens Kirke og på Christiansborg Slotsplads, København. Kl. 12.00.

Flag Day 

5 September 2023, 12 noon

The Crown Prince Couple attends events in connection with Flag Day 2023. The Citadel, Holmen's Church and Christiansborg Slotsplads, Copenhagen. Topic

6.september 2023
H.K.H. Kronprinsessen forestår overrækkelse af Dansk Erhverv-prisen i forbindelse med Dansk Erhvervs Årsdag. Øksnehallen, Halmtorvet 11, København. Kl. 15.40.

Danish Commerce Anniversary

6 September 2023, 3.40 pm

HRH The Crown Princess presents the 2023 Danish Chamber of Commerce Award in connection with the Danish Commerce Anniversary. Øksnehallen, Copenhagen. Topic

6.september 2023
H.M. Dronningen, H.K.H. Kronprinsessen og H.E. Greve Felix er til stede ved gallapremieren på "Ehrengard". Moltkes Palæ 2, Dronningens Tværgade 2, København. Kl. 19.00.

Gala Premiere

6 September 2023, 7 pm

H.M. The Queen and HRH The Crown Princess attend the gala premiere of "Ehrengard" (the participation of Count Felix was cancelled due to illness). Moltkes Palais 2, Dronningens Tværgade 2, Copenhagen. At 19.00. Topic

11.september 2023
H.K.H. Kronprinsessen forestår uddeling af Uddannelses- og forskningsministeriets Nationale Undervisningspris 2023. Operaen, København. Kl. 13.15.

National Teaching Award 2023

11 September 2023, 1.15 pm

HRH The Crown Princess presents the Ministry of Higher Education and Science's National Teaching Award 2023. The Opera, Copenhagen. Topic

--------------------------------------------------------------

14.september 2023

H.M. Dronningen, Kronprinsparret og H.M. Dronning Anne-Marie deltager i H.M. Kong Carl XVI Gustafs 50-års regeringsjubilæum den 14.-15. september. Stockholm, Sverige.

Throne Jubilee in Sweden

14 - 15 September 2023

HM The Queen, The Crown Prince Couple and HM Queen Anne-Marie attend HM King Carl XVI Gustaf's 50 years- throne jubilee in Stockholm, Sweden. Topic

14 September 2023

H.M. Dronningen, Kronprinsparret og H.M. Dronning Anne-Marie er til stede ved en jubilæumsforestilling på Drottningholms Slottsteater med efterfølgende souper på Drottningholms Slott. Stockholm, Sverige. Kl. 18.00.

14 September 2023, 6pm

HM The Queen, The Crown Prince Couple and HM Queen Anne-Marie attend a jubilee performance in Drottningholm Palace Theatre and afterwards a souper in Drottningholm Palace. Stockholm, Sweden. 

15 September 2023

H.M. Dronningen, Kronprinsparret og H.M. Dronning Anne-Marie deltager i en taksigelsesgudstjeneste, Te Deum, i Slottskyrkan på Kungl. Stottet. Stockholm, Sverige. Kl. 10.30.

H.M. Dronningen, Kronprinsparret og H.M. Dronning Anne-Marie overværer vagtskifte og sanghyldest på Kungl. Slottet. Stockholm, Sverige. Kl. 12.00.

H.M. Dronningen, Kronprinsparret og H.M. Dronning Anne-Marie deltager i jubilæumsmiddag på Kungl. Slottet. Stockholm, Sverige. Kl. 19.30.

15 September 2023

10.30 am: HM The Queen , The Crown Prince Couple and HM Queen Anne-Marie attend a thanksgiving Service Te Deum in the Palace Church of the Royal Palace in stockholm, Sweden.

12 noon: HM The Queen, The Crown Prince Couple and HM Queen Anne-Marie attend the change of guards and the jubilee singing in The Royal Palace. Stockholm, Sweden.

7.30 pm: HM The Queen, The Crown Prince Couple and HM Queen Anne-MArie attend the jubilee dinner at The Royal Palace in Stockholm, Sweden.

-------------------------------------------------

18.september 2023

H.K.H. Kronprinsen deltager i en ceremoni i forbindelse med udnævnelse til æresmedlem af Yacht Club de France. Den Franske Ambassade, Kongens Nytorv 4, København. Kl. 15.25

Yacht Club de France Honorary Member

18 September 2023, 3.25 pm

HRH The Crown Prince attends a ceremony in connection with his appointment as honorary member of the Yacht Club de France. The French Embassy, Kongens Nytorv 4, Copenhagen. Topic

--------------------------------------------------

19.september 2023
H.K.H. Kronprinsen besøger New York den 19.-21. september 2023 for at deltage i møder og arrangementer i forbindelse med åbningen af FN’s Generalforsamling.

Visit to New York

19 - 21 September 2023

HRH The Crown Prince visits New York to participate in meetings and arrangements in connection with the opening of UN's General Assembly. Topic

19 September 2023
H.K.H. Kronprinsen deltager i og holder tale ved arrangementet ”Transforming Food through Innovation”. Denmark House, New York City, USA, kl. 18.00.

20 September 2023
H.K.H. Kronprinsen deltager i morgenløbetur i Central Park i forbindelse med Danmarks kandidatur til FN’s Sikkerhedsråd. Central Park, New York City, USA, kl. 06.30.

H.K.H. Kronprinsen deltager i nordisk ministermøde med SICA-landene. FN-bygningen, New York City, USA, kl. 08.00.

H.K.H. Kronprinsen overværer åbningen af UN Climate Ambition Summit. FN-bygningen, New York City, USA, kl. 10.00.

H.K.H. Kronprinsen deltager i nordisk ministermøde med CARICOM-landene. Denmark House, New York City, USA, kl. 18.00.

H.K.H. Kronprinsen deltager i Pacific Leaders reception. New York City, USA, kl. 19.30.

21 September 2023

H.K.H. Kronprinsen overværer åbningen af Summit of the Future Ministerial Meeting. FN-bygningen, New York City, USA, kl. 09.00.

H.K.H. Kronprinsen besøger FN-Missionen og Det Danske Generalkonsulat. New York City, USA, kl. 11.00.

H.K.H. Kronprinsen overværer åbningen af LDC Ministerial Meeting. FN-bygningen, New York City, USA, kl. 15.00.

H.K.H. Kronprinsen deltager i receptionen Leaders of the Urban Future, kl. 17.45

------------------------------------------------------------

22.september 2023
H.K.H. Kronprinsessen modtager den franske minister for national uddannelse og ungdom Gabriel Attal. Frederik VIII’s Palæ, Amalienborg. Kl. 14.00.

Meeting with French Minister

22 September 2023, 2 pm

HRH The Crown Princess meets the French Minister for National Education and Youth, Gabriel Attal, in Frederik VIII's Palais, Amalienborg Palace. Topic

25. september 2023

H.K.H. Kronprinsen besøger 1. Brigades feltøvelse BRAVE LION i Oksbøl Skyde- og Øvelsesterræn.

Oksbøl Kaserne, kl. 10.30.

Field Exercise

25 September 2023, 10.30 am

HRH The Crown Prince visits the 1. Brigade's field exercise BRAVE LION in Oksbøl training area. Oksbøl Barracks. Topic

26.september 2023
H.M. Dronningen afholder Hærens Hæderstegnsmiddag. Kronprinsparret deltager. Fredensborg Slot. Kl. 20.00.

Medal of Honour Dinner

26 September 2023, 8 pm

HM The Queen hosts the Army's Medal of Honour dinner. The Crown Prince Couple participates. Fredensborg Palace. Topic

28.september 2023
H.K.H. Kronprinsen deltager i DI Topmødet 2023. Jyske Bank Boxen, Kaj Zartows Vej 7, Herning. Kl. 13.20.

Danish Industry Business Summit

28 September 2023, 1.20 pm

HRH The Crown Prince attends the DI Business Summit 2023. Jyske Bank Boxen, Herning. Topic

30.september 2023
H.K.H. Kronprinsessen deltager med Mary Fonden i konferencen "Almene Boligdage 2023". Tivoli Hotel, Arni Magnussons Gade 2, København. Kl. 10.00

Public Housing Days 2023

30 September 2023, 10 am

HRH The Crown Princess, with The Mary Foundation attends the conference Public Housing Days 2023. Tivoli Hotel, Copenhagen.

• 4 weeks later...

Official Calendar October 2023

1.oktober 2023
H.K.H. Kronprinsen deltager i modtagelsesceremoni for det første F-35 fly. Flyvestation Skrydstrup. Kl. 10.00.

F-35 Fighter Jets

1 October 2023, 10 am

HRH The Crown Prince attends the reception ceremony for the first F-35 fighter jets arriving in Denmark. Fighter Wing Skrydstrup. Topic

3.oktober 2023
H.M. Dronningen, D.K.H. Kronprinsparret og H.K.H. Prinsesse Benedikte er til stede ved Folketingets åbning. Christiansborg. Kl. 12.00.

Opening of Parliament

3 October 2023, 12 noon

HM The Queen, TRH the Crown Prince Couple and HRH Princess Benedikte attend the opening of the Danish Parliament. Christiansborg Palace. Topic

3.oktober 2023
H.K.H. Kronprinsessen afholder middag for Mary Fondens præsidium. Frederik VIII’s Palæ, Amalienborg. Kl. 19.00.

Mary Foundation Dinner

3 October 2023, 7 pm

HRH The Crown Princess hosts a dinner for the presidium of the Mary Foundation. Frederik VIII's Palais, Amalienborg Palace.

4.oktober 2023
Statsråd på Christiansborg Slot kl. 9.30.

State Council

4 October 2023, 9.30 am

State Council at Christiansborg Palace

5.oktober 2023
H.K.H. Kronprinsessen aflægger besøg hos Danske Hospitalsklovne på Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center, Bispebjerg. Bispebjerg Hospital. Bispebjerg Bakke 30, København. Kl. 14.45.

Danish Hospital Clowns

5 October 2023, 2.45 pm

HRH The Crown Princess visits Danish Hospital Clowns at Bispebjerg Child and Adolescent Mental Health Centre. Bispebjerg Bakke 30, Copenhagen. Topic

8.oktober 2023
H.K.H. Kronprinsen deltager i reception i forbindelse med NATO Parliamentary Assembly’s Annual Session. Christiansborg Slot. Kl. 20.00.

Reception

8 October 2023, 8 pm

HRH the Crown Prince attends a reception in connection with the NATO Parliamentary Assembly's Annual Session. Christiansborg Palace. Topic

9.oktober 2023
H.K.H. Kronprinsen forestår legatuddeling i Anders Lassen Fonden. Kommandantgården, Kastellet 13, København. Kl. 11.15.

Anders Lassen Foundation's Grants

9 October 2023, 11.15 am

HRH the Crown Prince presents grants from the Anders Lassen Foundation. Kommandantgården, Kastellet, The Citadel. Topic

12.oktober 2023
H.K.H. Kronprinsessen deltager som formand for Mary Fonden i BUPL’s 50-års jubilæumsfejring. Pædagogernes Hus, Sundkrogskaj 20, København. Kl. 14.00.

BUPL's 50th Anniversary

12 October 2023, 2 pm

HRH The Crown Princess, as chairman of the Mary Foundation, attends  BUPL's 50th anniversary celebration. Topic

12.oktober 2023
H.K.H. Kronprinsessen deltager i møde i Crown Princess Mary Center Advisory Committee. Realdania, Jarmers Plads 2, København. Kl. 16.00.

CP Mary Center Meeting

12 October 2023, 4 pm

HRH The Crown Princess attends a meeting of the Crown Princess Mary Center Advisory Committee. Realdania, Copenhagen. Topic

15.oktober 2023
H.K.H. Prins Christian, Kronprinsfamilien og H.M. Dronningen viser sig på balkonen på Frederik VIII’s Palæ. Amalienborg, kl. 12.00.

Prince Christian's Birthday

15 October 2023, 12 noon

HRH Prince Christian, the Crown Prince Family and HM The Queen appear on the balcony of Frederik VIII's Palais, Amalienborg Palace. Topic

15.oktober 2023
H.M. Dronningen er vært ved et gallataffel på Christiansborg Slot i anledning af H.K.H. Prins Christians 18-års fødselsdag. Christiansborg Slot, kl. 17.00.

Gala Dinner

15 October 2023, 5 pm

HM The Queen hosts a gala dinner at Christiansborg Palace on the occasion of HRH Prince Christian's 18th birthday. Topic

23 October 2023
H.K.H. Kronprinsessen deltager i fejring af FN-dagen i New York samt i World Anti-Bullying Forum 2023 i North Carolina den 23.-25. oktober 2023. USA.

Visit to NY and North Carolina

23-25 October 2023

HRH The Crown Princess participates in the celebration of UN Day in New York as well as in World Anti-Bullying Forum 2023 in North Carolina. Topic

23.oktober 2023
H.M. Dronningen og H.K.H. Kronprinsen modtager afgående minister i Christian IX's Palæ, Amalienborg, kl. 13.00.

Reception of Ministers

23 October 2023, 1 pm

HM The Queen and HRH The Crown Prince receives departing ministers in Christian IX's Palais, Amalienborg Palace. 

-----------------------------------------------------

28.oktober 2023
H.K.H. Kronprinsen deltager i fejringen af 100-året for Den Danske Kirke i Paris den 28.-29. oktober. Frederikskirken - Den Danske Kirke i Paris.

100th Anniversary of The Danish Church in Paris

28-29 October 2023

HRH The Crown Prince attends the celebration of 100 Years of The Danish Church in Paris from 28th to 29th of October. Frederikskirke - The Danish Church in Paris. 

28.oktober 2023

H.K.H. Kronprinsen er til stede ved koncert i Den Lutherske kirke Saint Jean. Paris, Frankrig, kl. 17.00.

Concert in Saint Jean Church

28 October 2023, 5 pm

HRH The Crown Prince attends a concert in the Lutheran Church Saint Jean, Paris, France. Topic

28.oktober 2023
H.K.H. Kronprinsen deltager i festmiddag i Frederikskirken - Den Danske Kirke i Paris. Frankrig, kl. 19.00.

Dinner in The Danish Church

28 October 2023, 7 pm

HRH The Crown Prince attends a celebratory dinner in Frederikskirken - The Danish Church in Paris, France. Topic

29.oktober 2023
H.K.H. Kronprinsen er til stede ved festgudstjeneste i Frederikskirken - Den Danske Kirke i Paris. Frankrig, kl. 11.00.

Service in The Danish Church

29 October 2023, 11 am

The Crown Prince attends a celebratory service at Frederikskirken - The Danish Church in Paris. Topic

H.K.H. Kronprinsen deltager i markeringen af 80-året for redningen af de danske jøder i oktober 1943. Musée Mémorial de la Shoah. Paris, Frankrig, kl. 13.30.

Rescue of the Danish Jews

29 October 2023, 2.30 pm

HRH The Crown Prince attends the commemoration of the 80th anniversary of the rescue of the Danish Jews in October 1943. Musée Mémorial de la Shoah, Paris. Topic

----------------------------------------------------------------

30 October 2023
H.K.H. Kronprinsessen aflægger besøg i WeShelter’s ”Offsides Sociale Haver” i anledning af organisationens 130-års jubilæum. Bispebjerg Hospital, Ebba Lunds Vej, København. Kl. 13.00.

Anniversary of WeShelters

30 October 2023, 1 pm

HRH The Crown Princess visits WeShelter's "Offsides Social Gardens" on the occasion of the organisation's 130th anniversary. Bispebjerg Hospital, Copenhagen. Topic

• 4 weeks later...

Official Calendar November 2023

3.november 2023
H.K.H. Kronprinsen deltager i Projekt Edison skolebesøg i regi af Fonden for Entreprenørskab. Fuglsanggårdsskolen, Askevænget 10, Virum. Kl. 10.00

School Visit

3 November 2023, 10 am

HRH The Crown Prince participates in a school visit with Project Edison and the Foundation for Entrepreneurship. Fuglsanggårdskolen, Virum. Topic

3.november 2023
H.K.H. Kronprinsessen er som protektor for Julemærkefonden til stede ved præsentation af årets julemærke. Københavns Rådhus, Rådhuspladsen 1, København. Kl. 10.30

Christmas Seal 2023

3 November 2023, 10.30 am

HRH The Crown Princess, as patron of the Christmas Seal Foundation, attends the presentation of the 2023 Christmas Seal. Copenhagen City Hall. Topic

3.november 2023
H.K.H. Kronprinsessen deltager som protektor for Psykiatrifonden i Novo Nordisk Fonden og Psykiatrifondens konference ”En Børne-Ungepsykiatri i verdensklasse”. Novo Nordisk Fonden, Tuborg Havnevej 19, Hellerup. Kl. 12.45.

Mental Health Conference

3 November 2023, 12.45 pm

HRH The Crown Princess, as patron of  The Danish Mental Health Fund, attends Novo Nordisk Foundation's and The Mental Health Fund's conference "World-class Child and Adolescent Psychiatry". Novo Nordisk Foundation, Hellerup. Topic

4.november 2023
Kronprinsparret aflægger besøg i Folkehuset Kvaglund og i Maritimt Center. Kvaglundsparken 18 og Esbjerg Strand 10, Esbjerg, kl. 14.30.

Visit in Esbjerg

4 November 2023, 2.30 pm

The Crown Prince Couple visits Folkehuset Kvaglund and Esbjerg Maritime Center. Kvaglundsparken 18 and Esbjerg Strand 10, Esbjerg. Topic

4.november 2023
Kronprinsparret overrækker Kronprinsparrets Priser 2023. Musikhuset Esbjerg, Havnegade 18, Esbjerg, kl. 21.00.

The Crown Prince Couple's Awards

4 November 2023, 9 pm

The Crown Prince Couple presents The Crown Prince Couple's Awards 2023. Musikhuset Esbjerg, Esbjerg. Topic

--------------------------------------------------------------

6.november 2023
Spaniens Kongepar Hans Majestæt Kong Felipe og Hendes Majestæt Dronning Letizia aflægger statsbesøg i Danmark den 6.- 8. november 2023.

Efter indbydelse fra Hendes Majestæt Dronningen aflægger Spaniens Kongepar Hans Majestæt Kong Felipe og Hendes Majestæt Dronning Letizia statsbesøg i Danmark den 6.- 8. november 2023.

State Visit from Spain

6-8 November 2023

On the invitation of HM Queen Margrethe, Spain's Regent Couple HM King Felipe and HM Queen Letizia pay a state visit to Denmark from 6th to 8th November 2023. Topic

6.november

D.M. Kongen og Dronningen af Spanien ankommer til Vilhelm Lauritzens Terminal i Københavns Lufthavn. H.M. Dronningen, Kronprinsparret og H.K.H. Prinsesse Benedikte er til stede. Københavns Lufthavn, Vilhelm Lauritzens Allé 1, Kastrup, kl. 14.00.

Officiel modtagelse af D.M. Kongen og Dronningen af Spanien i Christian VII’s Palæ, Amalienborg. H.M. Dronningen og Kronprinsparret er til stede, kl. 15.00.

H.M. Dronningen er vært ved et gallataffel til ære for D.M. Kongen og Dronningen af Spanien. Kronprinsparret og H.K.H. Prinsesse Benedikte deltager. Christiansborg Slot, kl. 20.00.

6 November 2023

7.november

H.K.H. Kronprinsen deltager sammen med H.M. Kongen af Spanien i åbningen af erhvervskonference. NH Collection Copenhagen. Strandgade 7, København, kl. 09.30.

Kronprinsparret deltager sammen med D.M. Kongen og Dronningen af Spanien i kranselægning på Kastellet. København, kl. 11.00.

H.M. Dronningen og Kronprinsparret besøger sammen med D.M. Kongen og Dronningen af Spanien Københavns Rådhus. Rådhuspladsen 1, København, kl. 11.30.

H.M. Dronningen og Kronprinsparret besøger sammen med D.M. Kongen og Dronningen af Spanien Københavns Universitet. Njalsgade 136, København, kl. 12.10.

H.K.H. Kronprinsessen besøger sammen med H.M. Dronningen af Spanien Mary Elizabeths Hospital. Rigshospitalet, Blegdamsvej 9, København, kl. 13.20.

H.K.H. Kronprinsen deltager sammen med H.M. Kongen af Spanien i en erhvervsfrokost. Den spanske residens, Kastelsvej 32, København, kl. 13.30.

D.M. Kongen og Dronningen af Spanien afholder returarrangement på Glyptoteket. H.M. Dronningen, Kronprinsparret og H.K.H. Prinsesse Benedikte deltager. Dantes Plads 7, København, kl. 20.20.

7 November 2023

8.november

Kronprinsparret besøger sammen med D.M. Kongen og Dronningen af Spanien Dansk Arkitektur Center. Bryghuspladsen 10, København, kl. 11.00.

8 November 2023

------------------------------------------------------

13.november 2023
H.K.H. Kronprinsen er som protektor for foreningen DenmarkBridge vært ved et netværksmøde med efterfølgende middag. Frederik VIII’s Palæ, Amalienborg. Kl. 17.00.

DenmarkBridge Network Meeting

13 November 2023, 5pm

HRH The Crown Prince, as patron of the association DenmarkBridge, attends a network meeting and dinner. Frederik VIII Palace, Amalienborg. Topic

14.november 2023
Statsråd. Christiansborg Slot, kl. 9.30.
H.K.H. Prins Christian deltager i møde i Statsrådet, hvor Prinsen vil afgive en såkaldt højtidelig erklæring om at ville overholde grundloven. Prins Christian vil herefter kunne udpeges som rigsforstander. Prins Christian vil ikke få sæde i Statsrådet, før et tronskifte har fundet sted.

State Council
14 November 2023, 9.30 am, Christiansborg Palace

HRH Prince Christian participates in a meeting of the Council of State, at which The Prince will make a so-called solemn declaration that he will abide by the Constitution. Hereafter, Prince Christian will be able to be appointed as a regent. Prince Christian will not have a seat in the State Council before a succession to the throne has taken place. Topic

16.november 2023
H.M. Dronningen afholder Kongejagt i Grib Skov med efterfølgende jagttaffel på Fredensborg Slot.

Royal Hunt in Grib Forest

16 November 2023

HM The Queen hosts the Royal Hunt in Grib Forest and afterwards a dinner at Fredensborg Palace. Topic

21.november 2023
H.K.H. Kronprinsen afholder Kongejagt i Gludsted Plantage.

Royal Hunt in Gludsted Plantation

21 November 2023

HRH The Crown Prince hosts the Royal Hunt in Gludsted Plantation. Topic

21.november 2023
H.K.H. Kronprinsessen deltager som æresgæst i gallareception med Vietnams vicepræsident H.E. Võ Thị Ánh Xuân. Københavns Rådhus, Rådhuspladsen 1, København. Kl. 18.00.

Gala Reception with Vietnam's Vice President

21 November 2023, 6pm

HRH The Crown Princess, as guest of honour, attends a gala reception with Vietnam's Vice President, H.E. Võ Thị Ánh Xuân. 

Copenhagen City Hall, Rådhuspladsen 1, Copenhagen. Topic

22.november 2023
H.K.H. Kronprinsen modtager Vietnams vicepræsident H.E. Võ Thị Ánh Xuân. Fr. VIII’s Palæ, Amalienborg. Kl. 10.00.

Meeting with Vietnam's Vice President

22 November 2023, 10am

HRH The Crown Prince receives Vietnam's Vice-President, HE Võ Thị Ánh Xuân. Frederik VIII's Palais, Amalienborg.

23.november 2023
H.M. Dronningen og H.K.H. Kronprinsen modtager statsministeren og tiltrædende ministre i Christian IX's Palæ, Amalienborg, kl. 11.00.

Meeting with Prime Minister and new Ministers

23 November 2023, 11am

HM The Queen and HRH The Crown Prince receive the Prime Minister and the new ministers in Christian IX's Palais, Amalienborg.

23.november 2023
H.M. Dronningen og H.K.H. Kronprinsen modtager afgående ministre i Christian IX's Palæ, Amalienborg, kl. 11.45.

Meeting with departing Ministers

23 November 2023, 11.45 am

Hm The Queen and HRH The Crown Prince receive the departing ministers in Christian IX's Palais, Amalienborg.

27.november 2023
H.K.H. Kronprinsen deltager i EU’s Carbon Capture and Utilization and Storage (CCUS) Forum. Nordkraft, Kjellerups Torv, Aalborg. Kl. 9.30.

CCUS Forum
27 November 2023, 9.30 am

HRH The Crown Prince participates in the EU Carbon Capture and Utilization and Storage (CCUS) Forum.

Nordkraft, Kjellerups Torv, Aalborg. Topic

30.november 2023

H.K.H. Kronprinsen afholder Kongejagt i Klosterheden.

Royal Hunt in Klosterheden
30 November 2023

HRH The Crown Prince hosts the royal hunt in Klosterheden. Topic

30.november 2023
H.K.H. Kronprinsessen afholder julereception for Mary Fondens samarbejdspartnere. Frederik VIII’s Palæ, Amalienborg. Kl. 15.00.

Christmas Reception

30 November 2023, 3 pm

HRH The Crown Princess hosts a Christmas reception for The Mary Foundation's partners.

Frederik VIII Palace, Amalienborg.

• 1 month later...

Official Calendar December 2023

3.december 2023
H.K.H. Kronprinsen er regent i perioden den 3.-4. december.

5.december 2023
H.K.H. Kronprinsen deltager i COP28 i Dubai den 5.-6. december.

H.K.H. Kronprinsen deltager i åbningen af konferencen “SIDS: A just and Equitable Energy Transition towards a Climate-Resilient Future”. Dubai, De Forenede Arabiske Emirater. Kl. 13.30.

H.K.H. Kronprinsen holder åbningstale ved arrangementet ”How to Decarbonize the Hard-to-abate Sectors”. Dubai, De Forenede Arabiske Emirater. Kl. 17.00.

H.K.H. Kronprinsen deltager i den officielle danske reception i forbindelse med COP28. Dubai, De Forenede Arabiske Emirater. Kl. 19.00.

H.K.H. Kronprinsen deltager i åbningsevent i den danske pavillon. Dubai, De Forenede Arabiske Emirater. Kl. 10.30.

H.K.H. Kronprinsen overværer paneldebatten “Green Corridors: A How To Guide”. Dubai, De Forenede Arabiske Emirater. Kl. 11.40.

H.K.H. Kronprinsen overværer præsentation af Renewable Energy Fashion Fund (REFF). Dubai, De Forenede Arabiske Emirater. Kl. 15.30.

8.december 2023
H.K.H. Kronprinsen er regent i perioden den 8.-10. december.

Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.