Official Program

Leonie

Fredag den 10. januar

UNFPA's Youth Development Centre

kl. 12.15

H.K.H. Kronprinsessen besøger UNFPA's Youth Development Centre i Yangon, hvor stedets unge vil optræde med en danse- og musikserie, som anvendes i centrets opsøgende og oplysende arbejde. De unge undervisere fra centret vil orientere om de udfordringer, som unge burmesere står overfor. Kronprinsessen får forevist centret og hilser på de unge.

UNFPA er FN's befolkningsfond, som arbejder på at sikre, at enhver graviditet er ønsket, at enhver fødsel er sikker, samt at unge mennesker ikke får HIV/AIDS.

Læs mere om UNFPA i Myanmar.

Marie Stopes International Clinic

kl. 14.15

Kronprinsessen besøger Marie Stopes International Clinic i Thingangyun, Yangon. Klinikken forevises, og Kronprinsessen hilser på stedets patienter.

Marie Stopes International Clinic er en global organisation, som arbejder med familieplanlægning, spædbørnspleje, HIV-test og behandling. Organisationen har udført arbejde i Myanmar siden 1998.

Læs mere om Marie Stopes International Clinic i Myanmar.

Reception

kl. 18.30

Kronprinsessen deltager med udviklingsminister Morten Helveg Petersen i en reception for danskere og ansatte i danske virksomheder i Myanmar samt NGO'er og andre partnere i Yangon.

Lørdag den 11. januar

Shwedagon Pagoda

kl. 07.15

Kronprinsessen besøger det 2.500 år gamle buddhistiske tempel Shwedagon Pagoda i Yangon.

Læs mere om Shwedagon Pagoda.

Møde med regeringschef for Rakhine, Rittwe

kl. 15.00

Kronprinsessen deltager i et møde med regeringschefen for delstaten Rakhine i statens hovedstad Rittwe.

Orienteringsmøde ved Dansk Flygtningehjælp

kl. 19.00

Kronprinsessen deltager i et orienteringsmøde afholdt af Dansk Flygtningehjælp omhandlende flygtningeforhold og besøg i lejre for internt fordrevne.

Søndag den 12. januar

Say Tha Mar Gyi

kl. 09.45

Kronprinsessen besøger lejren Say Tha Mar Gyi i Sittwe, hvor internt fordrevne muslimer opholder sig, og hilser på modtagere af hjælp fra Dansk Flygtningehjælp. Lejren vil desuden blive økonomisk støttet af Danmarks Indsamling 2014.

I delstaten Rakhine er mere end 115.000 mennesker fordrevet og bosat i midlertidige lejre.

Læs mere om Dansk Flygtningehjælps arbejde i Myanmar.

Sat Roe Kya

kl. 13.00

Kronprinsessen besøger lejren Sat Roe Kya for internt fordrevne buddhister og hilser på modtagere af hjælp fra Dansk Flygtningehjælp.

Google translation:

Friday 10 January

UNFPA 's Youth Development Centre

12:15 pm

HRH The Crown Princess visits UNFPA 's Youth Development Centre in Yangon , where young people will be performing with a dance and music series used in the center's outreach and educational work. The young teachers from the center will provide information on the challenges faced by young Burmese . The Crown Princess will be shown the center and greet the young people.

UNFPA , the UN Population Fund , which works to ensure that every pregnancy is wanted, every birth is safe, and that young people do not get HIV / AIDS.

Read more about UNFPA in Myanmar.

Marie Stopes International Clinic

14:15

The Crown Princess visits the Marie Stopes International Clinic in Thingangyun, Yangon. The clinic is presented , and the Crown Princess greets place patients.

Marie Stopes International Clinic is a global organization working with family planning, infant care , HIV testing and treatment . The organization had worked in Myanmar since 1998.

Read more about Marie Stopes International Clinic in Myanmar.

Reception

18:30

The Crown Princess participates with the Minister of Development Morten Helveg Petersen in a reception for the Danes and employees in Danish companies in Myanmar as well as NGOs and other partners in Yangon.

Saturday the 11th January

Shwedagon Pagoda

07:15

The Crown Princess visits a 2,500 year old Buddhist temple of Shwedagon Pagoda in Yangon.

Read more about Shwedagon Pagoda .

Meeting with Prime Minister of Rakhine , Rittwe

15:00

The Crown Princess attends a meeting with the Prime Minister of Rakhine State in the state capital Rittwe .

Briefing by the Danish Refugee Council

19:00

The Crown Princess participates in a briefing organized by the Danish Refugee Council concerning refugee situations and visits to IDP camps .

Sunday 12 January

Say Tha March Gyi

09:45

The Crown Princess visits camp Say Tha March Gyi in Sittwe , where displaced Muslims stay and greet recipients of assistance from the Danish Refugee Council. The camp will also be financially supported by the Danish Collection 2014.

In Rakhine State , more than 115,000 people displaced and living in temporary camps.

Read more about the Danish Refugee Council's work in Myanmar.

Sat Roe Kya

13:00

The Crown Princess visits camp Sat Roe Kya for internally displaced Buddhists and greets recipients of assistance from the Danish Refugee Council.